Διαθέτεις …. «φωνή» και τα όνειρά σου έχουν να κάνουν με το τραγούδι; Αν ναι, αυτός είναι ο άνθρωπος που πρέπει να σε ακούσει


Όταν τα talent shows ήταν στα πολύ επάνω τους κάποιοι «αιρετικοί» τολμούσαν να πουν ότι δεν πρόκειται για τίποτε άλλο παρά γυαλιστερά τηλεοπτικά προϊόντα που εκτός από τα «15 λεπτά της φήμης» δεν είναι εις θέση να βοηθήσουν ούτε καν τους νικητές, πόσο μάλλον όσους απλώς περνούν από τις διαδικασίες τους. Και να που ο Χρόνος πέρασε και εξετάζοντας τα πράγματα ψυχρά και αντικειμενικά οι συγκεκριμένοι «έπεσαν μέσα 100%».  Ξεκινώ με αυτή την σκέψη γιατί δυστυχώς για όσους διαθέτουν το θείο χάρισμα της «φωνής» τα talent shows μοιάζουν στις ημέρες μας η πρώτη, σχεδόν αυτονόητη, επιλογή. Μα υπάρχει, άραγε, άλλος δρόμος θα αναρωτηθεί κάποιος.

Προφανώς και υπάρχει. Μόνον που ο άλλος δρόμος είναι δύσκολος, άκρως απαιτητικός και η επιτυχία αλλά και η αναγνωρισιμότητα έρχονται με …..το σταγονόμετρο. Κι αν το σενάριο είναι αντικειμενικά δύσκολο για ένα ταλαντούχο νέο άνθρωπο που βρίσκεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, φαντάσου πως μοιάζει το όλο πράγμα για ένα νέο που είναι «εκτός κέντρου». Jackpot το λες.

Να όμως που η ανακοίνωση του Εθνικού Ωδείου Σπάρτης δείχνει ότι υπάρχουν και εκείνες οι φορές που το ……βουνό πάει στον Μωάμεθ.  Γιατί, σίγουρα, δεν συμβαίνει κάθε ημέρα μια κορυφαία καθηγήτρια Φωνητικής να βρίσκεται στην Λακωνία ειδικά για να ακούσει φωνές. Σημείωσε αυτή την ημερομηνία. 20 Νοεμβρίου. Η κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, υπεύθυνη Καθηγήτρια Σύγχρονου Τραγουδιού του Εθνικού Ωδείου έρχεται στην Σπάρτη για να κάνει ακροάσεις φωνών, για να εντοπίσει ταλέντα και για να τους δείξει σε όσους «και το έχουν και το ποθούν» δρόμο υψηλού επιπέδου σπουδών. Αυτό που λέγαμε πιο πριν. Τον δύσκολο…….

Ποια είναι όμως η Άννα Διαμαντοπούλου; Έχει χαρακτηριστεί ως ένα πραγματικά «κομβικό πρόσωπο» στην Ιστορία του Σύγχρονου Ελληνικού τραγουδιού. Από τα «χέρια της πέρασαν» αυτοί που εμείς τους ξέρουμε ως….. «μεγάλους». Βίκυ Μοσχολιού, Χαρούλα Αλεξίου, Λίτσα Διαμάντη, [η Λάκαινα] Λένα Αλκαίου. Μανώλης Μητσιάς. Καίτη Γαρμπή. Απευθύνθηκαν σε εκείνη ενώ ήταν ήδη φτασμένοι γιατί, βλέπεις, στο τραγούδι θέλεις πάντα δουλειά, εκγύμναση. Μαθαίνεις συνεχώς. Μετά τους «μεγάλους» ….. η λίστα των μαθητών ατελείωτη. Γιώτα Νέγκα και Ελεονώρα Ζουγανέλη ανάμεσα σε αυτούς. Γιατί όμως δεν την ξέρουμε, δεν την βλέπουμε, δεν την ακούμε; Η Άννα Διαμαντοπούλου μπορεί να είναι κορυφαία στο είδος της, έχει επιλέξει ωστόσο να δουλεύει ΔΙΠΛΑ στα φώτα και στους καλλιτέχνες και αυτός είναι ο λόγος που δεν θα βρείτε πολλά στοιχεία για τη δουλειά της – ούτε καν στο Διαδίκτυο. Εντόπισα ωστόσο μια πολύ ωραία και σχετικά πρόσφατη συνέντευξη της την οποία παραθέτω στο τέλος της ανάρτησης και διαβάζοντάς της θα καταλάβετε απολύτως τα ….. μεγέθη. Αλλά και τη φιλοσοφία της.

Ε! Το ότι αυτός ο άνθρωπος, αυτή η καθηγήτρια, αυτή η ειδικός θα βρεθεί στην Λακωνία για να ακούσει φωνές είναι ένα …. πολύ σημαντικό νέο! Κάθε άνθρωπος που ονειρεύεται κάτι ωραίο και υψηλό στο χώρο του Σύγχρονου Τραγουδιού αξίζει της τύχης να τον ακούσει και να του πει τα πράγματα….. σταράτα. Και βεβαίως, η κύρια Διαμαντοπούλου, ως υπεύθυνη σύγχρονου τραγουδιού του Εθνικού Ωδείου & των Παραρτημάτων του, έχει να προτείνει στους ταλαντούχους  που θα εντοπίσει δρόμο που σχετίζεται με την εκπαίδευσή τους και με ολοκληρωμένες σπουδές στο Εθνικό Ωδείο (Τεχνική σύγχρονου τραγουδιού, ερμηνεία, σκηνική παρουσία, τοποθέτηση φωνής και προφοράς). Σπουδές που μπορούν να πραγματοποιηθούν τόσο στην Σπάρτη όσο και στην Αθήνα.

Αν είσαι λοιπόν πάνω από 15 ετών, «το έχεις» και τα όνειρά σου βλέπουν σε αυτή την κατεύθυνση…… βρες και προετοίμασε ένα τραγούδι και λάβε μέρος στις ακροάσεις που θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2021, ώρα 18.00 στο Εθνικό Ωδείο Σπάρτης, Λεωνίδου 72. Δηλώσεις συμμετοχής μπορούν να υποβάλλονται με email στο ethnikoodeiosparths@gmail.com  Στοιχεία που πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στη δήλωση:  Όνομα και Επώνυμο / Ημερομηνία γέννησης / Διεύθυνση κατοικίας – τηλέφωνα επικοινωνίας (κινητό & σταθερό) και βέβαια να αναγράφεται το Τραγούδι με το οποίο θα συμμετέχεις.


Κείμενο: Πάνος Α. Παπαδολιάς | Φωτογραφία: Εθνικό Ωδείο | Art: Πάνος Α. Παπαδολιάς


* ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προφανώς και τα talent shows έχουν και θετικά στοιχεία. Για κάποιους νέους ανθρώπους λειτούργησαν, σε ένα μικρό έστω βαθμό, βοηθητικά και επίσης σε ορισμένα από αυτά οι κριτές επιμένουν επανειλημμένα στην ανάγκη σωστών και ολοκληρωμένων σπουδών [αυτό είναι λχ εμφανές στο The Voice]. Θα έλεγα ότι ζητούμενο είναι να μην βλέπουν οι νέοι άνθρωποι με φωνητικό ταλέντο τις συγκεκριμένες τηλεοπτικές παραγωγές ως ΜΟΝΟΔΡΟΜΟ.

* Μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη της κυρίας Άννας Διαμαντοπούλου στο OGDOO.GR /// ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΔΩ

 

+ There are no comments

Add yours

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.